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THEMA: ACC Server

ACC Server 05 Mai 2019 09:18 #337325

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moin moin :)

ich war gestern fleißig und hab mich mit meinem neuen aufgabengebiet ausgiebig auseinander gesetzt und geschaut was den da so möglich ist.
dabei hab ich ( zusammen mit sps, danke nochmal für deine gedult ) die gesamte server konfig für unsere ACC server neu geschrieben und das rating auf den servern aktiviert :whistle:
für den anfang nicht all zu streng, den wir müssen erstmal alle ein gewisses rating aufbauen. ( das wird sich aber im laufe der zeit noch deutlich verschärfen )
so wie es jetzt ist, würde ich das mal als "rookie rating" bezeichnen :whistle:

was muss ich tun um auf die server zu kommen ?
es gibt jetzt zwei vorausetztungen die man erfüllen muss damit man joinen kann.

1. ihr braucht für jede strecke alle drei track medallien
2. man benötigt ein safety rating von 20

wie bekomme ich das ?

1.Track Medallien

ihr müsst offline ein paar runden auf dem jeweiligen kurs fahren und zeigen damit ihr den kurs kennt und das auto im griff habt.
stellt dazu im HUD unter rating info auf die anzeige auf " Track Competence " um euren fortschritt zu sehen.

( ich weiss das ist für euch kein problem und auch vielleicht etwas nervig, aber das hält uns gleich mal die chrash kids von den servern fern die komplett ohne streckenkenntiss und fahrpraxis daher kommen ;) )

zeit aufwand ca 15 min pro strecke ( je nachdem wie ihr euch anstellt :P )

2. Safety Rating

um ein safety rating zu bekommen müsst ihr an den special events teilnehmen und diese abschließen. dabei müsst ihr mindestens 50 punkte erreichen damit das safety rating freigeschaltet wird .
jetzt könnt ihr offline oder online an rennen teilnehmen und euch diesen teil des ratings verdienen.
einfach im zweikampf fahren und ein wenig um positionen kämpfen und schon steigt das safety rating.
um euren fortschritt zu sehen stellt das HUD unter rating info auf " auto"
das sieht dann so aus

safetyRating.png


ist auch kein problem, ich hatte gestern nach einem 20 min rennen bereits ein saftey rating von 22 ;)
sollte für euch alle kein ding sein, ihr wisst ja wie man fährt :kiss:

so das wars jetzt erstmal fürs erste, vielleicht etwas viel für den anfang.
aber beschfäftigt euch mal ein wenig mit der sim, das ist alles halb so wild :whistle:

grüsse
Ihr habt eine lange anreise zum Simulantentreffen ??

12500km mit 32,5h Reisezeit, von La Paz( bolivien) direkt zum Ring !

Ich war da, budentreffen 2015 !
Letzte Änderung: 15 Mai 2019 22:12 von Meraculix. Begründung: korrektur des safety rarings
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ACC Server 05 Mai 2019 10:08 #337327

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Kunos Entwickler Minolin, aus seiner Rennfahrerfahranfängerfahrschule Serie, über das Rating :

Track Competence / Track Medaillen



Pace: aus dem Special Event, um Safety Rating frei zu schalten.


Safety Rating:
Letzte Änderung: 05 Mai 2019 10:09 von sps.
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ACC Server 19 Mai 2019 17:48 #337481

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B)
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ACC Server 24 Mai 2019 18:59 #337557

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hab den trainingsserver mit der kommenden kombo bestückt.

leider lässt sich aktuell das wolken level auf dem server nicht einstellen :sick:

jetzt regnet es zwar, aber es hat kaum eine wolke am himmel :pinch:
hoffe das das nächste woche funktioniert, aber so könnt ihr euch schon mal ein wenig auf die nasse strecke einstellen.

viel spass....
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ACC Server 30 Mai 2019 08:06 #337604

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moin moin :)

nachdem ja gestern der MP etwas mühe hatte nach der 1.0. läuft heute alles wieder B)
ich hab die server mal mit allen neuen strecken bestückt, im moment noch ohne track med. den die haben wir alle noch nicht.
das wird aber in den nächsten tagen folgen ;)

server 1 bleibt fürs training und event.

über server 2 - 6 könnt ihr frei entscheiden. wenn ihr wünsche nach bestimmten strecken oder bedingungen habt nur her damit :kiss:


PS:

hab jetzt alle track meds erfahren, hab dazu ca 1h gebraucht.
ihr habt 1 woche zeit um die benötigten track med. zu erfahren, am mittwoch nach dem event werden alle server wieder mit den track meds versehen!
das sollte locker zu schaffen sei :)

grüsse
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Letzte Änderung: 30 Mai 2019 10:15 von Meraculix.
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ACC Server 01 Jun 2019 13:06 #337633

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Hm, irgendwie blicke ich da noch nicht durch. Heute habe ich auf einmal weniger Medallien wie gestern. Dann 8 Runden Nürburgring ohne Fehler gefahren ohne eine Medallie dazu zu bekommen. Was mache ich falsch? Auch das Safety Rating versteh ich noch nicht richtig. Gestern hatte ich 72. Dann ein Rennen Brands Hatch gefahren ohne große Fehler und heute habe ich nur noch 32.Habe mir die Videos dazu angesehen, komme aber leider nicht weiter.
Vielleicht erklärt hier auch noch mal einer was wichtig ist, und es zu beachten gibt.
Grüße Striezel
CPU: Intel Core I7 2700K | GPU: | EVGA GTX 1070 FTW DT RAM: 16GB Corsair Vengeance (1333) | Board: Asrock Z68 Extreme4 Gen3 | Monitor: LG 34UM95-P| | Wheel: Logitech G27 Audio: X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series, Logitech Z5300
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ACC Server 01 Jun 2019 13:18 #337634

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Trackmedallien kann man doch nicht wieder verlieren oder? Und beim Safetyrating mit einem Rennen ohne meines Erachtens größere Fehler von über 70 auf 30 runter, wie ist das zu erklären?
:(
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ACC Server 01 Jun 2019 15:59 #337636

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Ich habe gerade noch gesehen das mein erfahrenes Racekraftraiting auch weg ist. Gerade neu aktiviert worden. Jetzt dann wieder bei null anfangen. Zu blöd. :oops:
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ACC Server 01 Jun 2019 18:07 #337638

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Fatal error in MP und etliche andere Fehler. Denke schon das Spiel hat Potential, aber für eine final wirklich wie bei Assetto beschämend was Kunos dort wieder gemacht hat. Besser wäre in meinen Augen gewesen die final zu verschieben, anstatt wieder so viele Fehler in eine Finale Version zu hauen. Läuft vieles jetzt mit der finalen Version viel besser bei mir wie vorher, aber ich denke sie hätten gut damit getan noch weiter das Spiel als Early Access laufen zu lassen.
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ACC Server 01 Jun 2019 18:31 #337640

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hi striezel :)

warum dein rating so herum springt kann ich dir leider nicht sagen. bei mir ist alles soweit stabil.
trackmeds verlieren kann man in der regel nicht, wenn man mal die drei strenchen hat dann bleiben die auch.
wobei mir das kurz nach dem 1.0 auf den neuen strecken auch passiert ist :sick:
woran das lag kann ich dir allerdings nicht sagen.

fatal error hatte ich bis jetzt auch nur einen. aber das ist nicht das erste game was die grätsche macht.
da ist mir AC und R3E auch schon öffter mal flöten gegangen ;)
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ACC Server 01 Jun 2019 19:52 #337643

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Na mal schauen wie es wird. Alles in allem finde ich das Spiel bis jetzt gelungen. FPS fast alles auf Hoch mit meinem alten I2 2700k und einer GTX1070 in Utra HD um die 60-80 FPS im Multiplayer ist auch ok. Hab jetzt mal alles neu installiert. Vielleicht hat sich ja auch irgendwas verklemmt.

Grüße
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ACC Server 02 Jun 2019 14:24 #337655

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Striezel schrieb:
Trackmedallien kann man doch nicht wieder verlieren oder? Und beim Safetyrating mit einem Rennen ohne meines Erachtens größere Fehler von über 70 auf 30 runter, wie ist das zu erklären?
:(

Backend servers may be restarted and updated during the next hours, we are trying to apply diagnostics and fixes to the issue of Rating data not being saved correctly.

www.assettocorsa.net/forum/index.php?thr...efore-posting.51075/

Current state: ORANGE

Server is being updated and restarted occasionally;
Updates addressing the loss of Rating data
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ACC Server 03 Jun 2019 17:18 #337662

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juhu :)

server sind aktuell und laufen wieder B)


v1.0.1 Changelog

GENERAL:
- Tweaked pit location message for accuracy.
- Fixed wrong dynamic weather appearance during replays.
- Enabled reverse button for the replay HUD.
- Fixed a crash with a specific TV camera at Silverstone.
- Fixed controller issues in Q2 and R2 sessions of Career events.
- Fixed crash on Championship grid generation when circuit had too few pit boxes.
- Fixed points not loading right away in Main Career page.
- BAT shortcuts added for Oculus and SteamVR launch modes for external game start.
- Fixed wrong physical pit entry zone at Silverstone that lead to confusing penalties.

MULTIPLAYER:
- Fixed crash when drivers join under certain circumstances.
- Fixed spectator mode slot assignment.
- Fixed Silverstone short formation lap not triggering correctly.

RATINGS:
- Fixed "too slow" (TR+CC) for tricky corners like Eau Rouge.

GRAPHICS:
- Fixed endurance light emissive on the Lexus RC F GT3.
- Fixed missing auxiliary lights on the Honda NSX GT3.
- Fixed flipped mirror reflection in the Mclaren 650S GT3
- Fixed car position offsets in the showroom.

UI:
- Fixed preset for Fanatec Podium DD wheels.
- Fixed various presets with wrong steer rotation values.
- Fixed incorrect maximum opponent count in championship.
- Removed incorrect texts mentioning early access from the user interface.
- Fixed navigation in Setup page.
- Fixed navigation in Main menu page.

AI
- Increased AI minimum distance during formation laps.

AUDIO:
- Fixed wrong audio message when the current penalty is worsen.
- Added cut warning and drive through penalty audio messages.
- Fixed bass frequencies/LFE not redirected/working properly for some cars.
- Fixed gearbox compressor sound plays on some cars that don't have it.
- Minor audio tweaks.
Ihr habt eine lange anreise zum Simulantentreffen ??

12500km mit 32,5h Reisezeit, von La Paz( bolivien) direkt zum Ring !

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ACC Server 08 Jun 2019 12:07 #337722

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www.assettocorsa.net/forum/index.php?thr...build-3898406.58119/

"Public beta" 1.0.2 - Build 3898406

It introduces many important updates.
It also restricts for mid-session saving until the desired functionality is achieved. It is currently one of our highest priorities in addition to stability.

Please note that due to changes config file encoding, switching between public beta and live may have unwanted side-effects.
If you decide to update to the public beta, it is recommended to stay on this version until a public hotfix is released as well.

To find information about how to opt into the public beta branch, visit this thread:
www.assettocorsa.net/forum/index.php?thr...c-beta-branch.57636/

Please keep this topic clean and indicate in your reports the version you are using!

1.0.2 Preview (eventual public hotfix changelist subject to changes)

GENERAL:
- The .exe now starts in "-nohmd" mode if "-vr" is not specified.
This now allows direct shortcuts with "-vr" command and reduces the number of required launch modes in Steam.
- Fixed a crash when pausing the game from the helicam.

GAMEPLAY:
- Added savegame system in Career and Championship modes.
- Savegame feature is not available in Hotlap and Hotstint mode
- Improved general .json encoding system.
- Added structure to manage multiple savegames (Single Player).
NOTE: not yet enabled in the public build.
- Added auto-saving after complete sessions in Career and Championship.
- Fixed driver stint status in savegame.
- Fixed incorrectly forced 10-minute driver stint length in championship and career.
- Fixed inaccurate session results in some savegames.
- Fixed Fanatec LEDs building in reverse order (due to a change in the Fanatec SDK).
- Updated controller presets.
- Fixes to MP replays (e.g. flickering spawned cars when the replay was shorter than the session).
- Fixes to game stability.
- Tweaks to accident/yellow-flag highlights.
- Fixed a bug of 'ghost cars' appearing in some cases in multiplayer highlights.
- Added option to customize weather for championship rounds.
NOTE: selecting "Custom" weather allows the player to customize the weather for every championship round before each event.
- Fixed end-race cameras and car positions (e.g. back from replay after end-race highlights).
- Fixed HUD disappearing after trying to play an invalid replay.
- Revised AI skill levels in Career in various difficulty settings.
- More straightforward session-end:
Added status message at the end of sessions informing the player to wait for all opponents to cross the finish line before proceeding to the next session.
- Fixed ignition turning off when killing the engine during pit stops.

UI:
- Added mouse input in VR.
- Fixed an issue with navigating the MFD in VR.
- Fixed tyre sets section being incorrectly active when wet compound was selected in the tyre and strategy windows in the Setup screen.
- Fixed incorrect title in the Championship car selection menu.

AUDIO:
- Audio communications optimization.

GRAPHICS:
- Added another AA method.
Temporal is now more effective against jaggies, while KTAA is more effective against ghosting.
- Revised steering animations on various cars to delay hands switching over too early.
- Fixed rim speed different from tyre speed.
- Fixed slow motion rim/tyre speed in replays.

MULTIPLAYER & RATINGS:
- Reduced the join lag when a new car model joins a session.
- Drivers cannot join ongoing race sessions anymore (server settings option "isRaceLocked").
- Fixed race track status not being properly reset after the race session.
- Changed the way backend systems store data, so data is still correctly saved even under high loads.
- Racecraft Rating calculations are temporarily suspended.
- Rating widget now will correctly detect reconnections. While disconnected, it will simply dissapear.
- Backend systems performance improvements.
- Advanced MP options: Fixed the slider weights for night and rain.
- Advanced MP options: Increased the significance of "clean": Users with higher SA won't see unrestricted servers anymore, unless "clean" is reduced below 50%.
- Advanced MP options: Increased the significance of "latency": Users with higher SA won't see unrestricted servers anymore, unless "clean" is reduced below 50%.
- Advanced MP options: Increased the significance of track weights, especially low values will massively rank down corresponding servers.
- Matching now (almost) ignores servers in race sessions, instead of ranking them down.
- Fixed CP servers not showing up for a number of user IP addresses.

PHYSICS & FFB:
- Force Feedback Post-Processing is now available like in the original Assetto Corsa.
Copy your "ff_post_process.ini" and associated LUTs to "Documents/Assetto Corsa Competizione/Config".
Letzte Änderung: 08 Jun 2019 12:09 von sps.
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ACC Server 17 Jul 2019 19:49 #337952

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update ist drauf und server laufen jetzt mit aktuellen build :)

1.0.6
GENERAL:
- Fixed a potential crash when resuming career and championship.
- Added first implentation of blue flags during qualifications.
- Tweaked MP highlights to avoid unecessary out-of-track highlights.

GAMEPLAY:
- Sprint Race driver assignment now matches real-life rules. (Drivers are designated to Q1, Q2, R1 and R2 based on licence).

UI:
- Added chat window on Multiplayer menu screens.
- Fixed a bug where the player could remain stuck in the podium animation sequence when using VR.
- Fixed wrong default tyre set when opening MFD pitstop page without going to setup before the session.
- Fixed MFD not updating in non-interactive phases.
- Removed engine repair option from MFD.
- Relocated "lock to horizon" setting from video settings to view/camera settings page.
- Now possible to save driver profile with a blank nickname.
- All setup strategies start from 0 litres of fuel instead of 2.
- MFD now correctly shows 0 fuel to add from pit strategy.
- Player now receives alert of pitlane speeding in real time, not at the end of the pitlane.
- Disabled an obsolete PP effect that resulted in heavy GPU load in the user interface with ultra high resolutions.
- Pit window message now includes a timer with time left until it closes.

AUDIO:
- Reworked audio bank loading logic.
- Reworked pitlane audio listener priority.

RATING & MULTIPLAYER:
- Server admins can assign a free formation lap (without limiter) via /manual start during the wait time.
- Private servers can setup a full formation lap via "shortFormationLap": 0 in the settings.json.
- "Setup" cannot be selected as Spectator.
- Fixed Pit MFD page not always visible in driver swap scenarios.
- Improved timing accuracy in driver swap scenarios.
- Session overtime will now be skipped in more clever ways.
- Fixed HUD disappearing under certain circumstances.

PHYSICS:
- Fixed Mercedes-AMG GT3 excessive fuel consumption.
- Fixed setup UI showing excessive blistering and graining values.
- Fixed aggressive setup selection for Porsche GT3 at Nurburgring.
- Fixed Mercedes GT3 brands hatch aggressive setup TC, ABS and ECU values.
- Bentley 2018 ECU is not zero based (starts from 1).
- Porsche 991 GT3 R ECU maps between wet and aggressive setup corrected (now inverted).
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Letzte Änderung: 17 Jul 2019 19:49 von Meraculix.
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