Release: Dezember 2019 Engine: Madness+Live Track 3
"Automobilista 2 is the culmination of a project developed over the course of nearly a decade. At its core, it is a comprehensive simulation of the Brazilian motorsports scene, featuring all major Brazilian racing series, race tracks and manufacturers.
Automobilista 2 will also celebrate Brazilian motorsports heritage by featuring some of the country´s most iconic heroes and achievements through its rich history in the sport.
Packing an even larger roster of diverse cars and tracks than its predecessor, Automobilista 2 will venture further into the best of international motorsports, including prestigious brands such as McLaren and BMW along with iconic venues such as Brands Hatch and Imola, at the same time continuing to explore the more exotic and exciting forms of motorsports from around the world.
Boosted by a new technical partnership with the developers of the award-winning Project CARS series, Automobilista 2 is built on the MADNESS engine, providing incredible graphical quality, the most advanced dynamic weather and track condition systems in a racing simulator and superior VR support, to deliver a substantial realism upgrade and a fully immersive visual experience.
With Automobilista 2 we aim to combine the strengths that made its predecessor unique with major evolutions in all areas. The sim will offer some exclusive features for both single player and multiplayer, which we look forward to sharing over the remaining months of development!"
Leider kommt was ich mir am Anfang der Beta schon gedacht habe. Der AMS2 1.0 Release wird nicht mehr im März stattfinden, stattdessen schwenkt das Team von Reiza Studios nun auf einen Early Access Release am 31.03. um. Die Finale Version 1.0 soll dann einer neuen Roadmap nach im May erscheinen.
Der Vorteil für alle die auf jeden Fall geplant haben sich das Spiel zuzulegen, der Preis der Early Access Version des Spiels wird am 31.03. mit einem Nachlass von 40% starten. Aber eben noch nicht den vollen Spielumfang haben.
Warten wir mal ab, und hoffen das Beste, dass das Ganze für Reiza Sudios so aufgeht.
Ich bin grade dabei es zu installieren.
Die Meinungen gehen überall weit auseinander, dem einen gefällt das FFB nicht und dem anderen passt die Grafik nicht.
Ich mache mir ehrlich gesagt sorgen bzgl. der ganzen PC2 Grundlage. Ich glaube an die Jungs, denn was die aus der alten rF1 engine gemacht haben war sehr gut.
Wenn mir das gefühl überhaupt nicht zusagt, geht es wieder zurück.
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.
Ich habe einen zu schwachen Rechner
Muss wohl von Triple auf single Monitor gehen damit ich überhaupt ein paar Runden drehen kann.
Morgen dann mehr...hoffe ich.
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.
ab Version 0.9.0 wird's teurer, es gibt nur noch 20% Nachlass in der Early Access Phase.
With Automobilista 2 now one month into its Early Access phease and roughly halfway through the road to v1.0, we will be reducing the current 40% discount over its full release price accordingly next week as we hit v0.9.0. The Game will then remain with 20% off its v1.0 price (US$ 49.99 / €44.99 / R$ 149,99) until the end of Early Access.
If you haven´t yet got Automobilista 2 don´t miss the last few days to grab it still with 40% off!
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.
erstmal steht der Release an (Mitte Juni) mit folgenden neuen Inhalten gegenüber der EA-Version:
classic GP cars der 70er Jahre (Brabham BT44, Lotus 72E, McLaren M23)
F-retro wird neu designed und im gegensatz zu den 3 classic GP nicht mit einem V8 sondern mit einem V12 ausgestattet
weitere AMS1 Inhalte die derzeit noch für AMS2 angepasst werden
in der kommenden Woche soll es noch eine Ankündigung der Brasilianischen Stock Car Serie geben
Estoril
Inhalte die nach dem Release noch folgen:
die angekündigten GT3 & GT4 Pakete, werden eventuell nicht als Paket sondern verteilt released, da die Vertragsverhandlungen durch Corona bei manchen Marken etwas länger dauern
60er und 70 Touringcars
80er Gruppe C Auto(s)
90er britische und deutsche Tourenwagen
GT1
moderne Straßensupercars
Hockenheim (die erste DLC Strecke) und die historischen Versionen sollen direkt im Anschluss an den Relase folgen
Bathurst ist derzeit für den 30 Juni geplant
Silverstone und historische Layouts sind für den 30 Juli geplant
Spa und historsche Layouts der Strecke sollen noch vor dem Jahresende kommen
Im Season pass den manche als zu teuer empfinden, werden neben den schon angekündigten Strecken auch folgende Inhalte im laufe dises oder des nächsten Jahres erscheinen:
Brazilian GP Legends - verschiedene Autos von brasilianischen Weltmeistern
Historical Track Pack - historische Varianten von Strecken die zum Basisumfang des Spiels gehören
Street Supercars - Pack mit verschiedenen Straßensportwagen
Racin' USA - Pack mit verschiedenen nordamerikanischen Strecken mit historischen und modernen LAyouts
Adrenalin Pack - verschiedene Offroad & Extreme Motorsport Autos und Strecken
Wer das Spiel bereits hat bzw jetzt während des Steam Summersales noch holt bekommt den ersten Strecken DLC - Hockenheim for free dazu.
Mit Version 1.0 kommt folgender Content im Vergleich zur ea-Version 0.9.7 dazu:
- original Stock Car Saison 1979
- Granja Viana kart track
- Autodromo Nelson Piquet
- Copa Montana Serie
- Ginetta G55 GT4 Supercup
- Ginetta G58
- überarbeitete F-Retro Serie (inkl. Lotus 72E, Brabham BT44 & Mclaren M23)
Weitere Inhalte aus AMS1 folgen im Laufe des Jahres
Schauen wir mal was da noch so passiert. Ich hoffe immernoch noch auf den Mini JCW Cup und die Stadium Supertrucks.
"Das sind die Reifen, Baby! Fahr mal drei Runden, dann sind die ferddich!" - RS Hartl, 09.03.2020, 20:51 Uhr
Die Releaseversion ist da. Automobilista ist jetzt auf Version 1.0 und verlässt damit den Early Access Status.
Hier die Patchnote der Version 1.0
CONTENT - NEW TRACKS
Added Bathurst Track (Work in progress)
Added Brasilia Track (2 layouts)
Added Granja Viana kart track (4 layouts)
Added Cascais Portugal Track
CONTENT - NEW CARS
Added Stock Car 2020 Series (Work in progress)
Added Copa Montana series
Added Opala Stock Cars 1979 Season
Added 2018 Camaro SS to Street Cars Series
Added F-Retro Gen1 Series (also featuring official Brabham BT44, Lotus 72E, Mclaren M23 Grand Prix cars)
Added Ginetta G55 GT4 Supercup Series
Added Ginetta G58 prototype to P1 Class
GENERAL
Added DRS rules for F-Ultimate & F-Reiza series ( valid only for tracks with DRS zones - Azure, Kansai, Interlagos, Montreal and Spielberg)
Reduced fraction of a lap that invalidates the next one if driver goes off track in Time Trial mode
Provisionally set pit speed limit to 120 km/h & added pit speed limiter for all historical cars to minimise potential issues in initial release (may revisit this later for historical accuracy when required features for proper functionality is coded in)
Reduced distance required for AI to pick up speed leaving pits
Removed stop-go from first speeding penalty
Reduced stop-go penalty from speeding penalty a 2nd Time
Doubled speed tolerance for temporarily going over speed limit
Reduced pitstop time penalty from hitting crew or wrong area
Reduced slowdown time to pay track limit penalty
Corrected F-V10 pit speed limit
Increased time to remove player from session when black-flagged
UI & HUD
Fixed Old Stock info to display correct number of gears
Corrected Jacarepagua Historic length info
Corrected Copa Montana Gearbox information
Added missing ibarra HUD trackmap
PHYSICS
Added DRS functionality to AJR Chevy V8, Sigma P1, F-Reiza, F-Ultimate
Added parameter for blending Physx & original physics for vehicle collisions with walls (hopefully eliminating "sticky wall" effect)
Front and rear wings for all formula cars now detatch with damage
Slightly reduced draft effects
Further revisions to adhesive friction curve with velocity & minor tread adjustments for all tyres (dry & wet)
Slightly increased load stiffness with tyre pressure for F-Ultimate, F-Reiza, F-V10, GT, Prototype classes
Increased front tyre sidewall stiffness for Stock Car, Ultima Race, Sprint Race & all prototypes for better compliance & less bouncing at high speed
Stiffened up default SuperV8 suspension rates
Fixed Metalmoro AJR excessive brake duct cooling
Revised aero & suspension damage properties for cars that still had provisional values
Fully revised kart physics & AI (all classes)
Further callibration of AI throttle application
Minor adjustments to P3, P4, Super V8, F-Vee, Copa Fusca, Copa Uno, Opala 1979 & Old Stock tyres
Decreased brake fade when below optimal temperature
Adjusted default steering lock for Karts, F-Vee
Revised F-Vintage & F-Retro V12 engine torque curves
Removed onboard brake bias and adjustable roll bars for cars that shouldnt have it
Slightly inreased base tyre carcass load stiffness for
Minor tyre tread adjustments to F-Retro, GT4 tyre treads
Lowered FFB smoothing for F-Trainer, F-Vintage, MCR
Lowered brake heating for steel brakes
Slightly increased SuperV8 downforce
Fixed minor innacuracies in F-Ultimate & F-Trainer tyre diameter
Reduced Camaro SS tolerance for shifting without clutch
Adjusted suspension damage thresholds
Adjusted Sigma diffuser aero
Fixed Opala Old Stock engine (now uses proper 300 HP variant)
Reduced ARC Camaro default steering ratio
Moved Fusca default brake bias slightly rearwards
AI
Improved AI throttle application logic so it differs from slow to mid & high speed corners (less hesitation exiting those corners)
Enabled different throttle, brake and line accuracy ranges according to AI driver skill (custom AI drivers per series to better explore these ranges still to be added)
Reduced range for AI drivers to stray off ideal line & smoothed transitions when exploring different lines
Adjusted AI damper rates to avoid bouncing / rolling over higher curbs
Further increased AI Strength range (slower @ 70%, faster @ 120%) for all cars
Slightly increased AI willingness to condede position when overtaken
Adjusted AI speed under blue flag / off track / damaged car
Reduced maximum AI lateral offset from ideal line
AUDIO
Adjusted surface sound gain (prevent crackling on limiter)
Disabled automatic toggling of headphone downmix mode.
Fixed error where 4.0 channel configuration in windows resulted in 5.1 mixing mode in-game
Placed limiter on surface sound bus .
Limiter in stereo output mode is controlled from game code; output set to -6dB to avoid possible output overloading
.F-Vintage: Updated gear change sound
Ultima GTR (both versions) adjusted gearchange sound volume.
Adjusted engine sound position & gearbox sound position for all cars (gearshifts should no longer be offset to the side)
Fixed "moving" shift sounds on multiple open wheelers
Improved Caterham Academy engine loops
Improved loops on several 4-cylinder Duratec engine sounds
TRACKS
Updated trackside advertising for international tracks
Updated 3D grass shader
Updated road shader
Disabled 3D grass rendering in rear view mirrors
Adjusted far fog climate values (adds a little more haze to the horizon)
Imola: Fixed transparent trees
Kyalami Historic: Improved AI fast line
Revised trackside TV cameras for Adelaide, Adelaide Historic, Interlagos, VeloCittá
Fixed bug with Ortona crowds
Fixed Azure map coordinates
Added ambient reverb to new tracks that still didn´t have them
VEHICLES
Added wiper animations and cockpit vibrations for Metalmoro AJR, Sigma P1, Opala (all variantes)
Added DRS wing animation for F-Ultimate, F-Reiza, Sigma P1, AJR Chevy & Honda Turbo
Added suspension animation for F-Ultimate, F-Reiza, F-V10, F-V12, F-Vee
Adjusted driver model & animations for Ultima GTR, AJR, ARC Camaro, Puma GTE, F-Classic G1M2, G3M2
Corrected bugs in 3D animations of F-Vintage, F-Trainer
Adjusted MRX collision mesh
Revised backfire logic for all cars that have it (less backfiring in upshifts, more in downshifts / lifting)
Increased headlight range at night for all cars
Fixed duplicated Uno in Copa Classic B
Adjusted upper driver model LOD switching (fixes the driver appearing to "duck" as car approaches TV cam)
Fixed RPM bar / lights for G55, Opala
Improved Vertex AO for F-Classic tyres
Added batch of new liveries for Kart GX390
- der nächste DLC wird Silverstone, genauso wie Hockenheim mit klassischen Layouts (1975, 1991, 2001 and 2019)
- erstes WIP Video. gefahren mit VR
- mehr Optionen für den Championship Mode
- Anpassung des Track-Limit Systems (cuts und offtrack Erkennung inkl. Strafen)
- KI Anpassung (z.B. Defensive Linien, oder fahren in den nassen Bereichen bei Regen und abtrocknender Strecke)
- Zusammen mit Silverstone kommen auch der Lotus 49C und der Brabham BT26 für die F-Vintage Gen2 Klasse
- außerdem soll noch eine weitere Formel Kalsse erscheinen, Formel V10 Gen1 (entspricht dem Jahrgang 2001)
- Mercedes und BMW Fahrzeuge werden in naher Zukunft verfügbar sein
- Bsp.: M1 Procar, BMW M3 E30 und Mercedes 190E Evo2, sowie den GT3 und GT4 Autos der beiden Hersteller
- ein weiterer deutscher Hersteller wird folgen und später angekündigt
- die Nordschleife wird Anfangs in 3 Layouts Verfügbar sein (Nordschleife, GP and 24h layouts) weitere sollen folgen
- der Nürburgring wird der vierte Strecken DLC (nach Hockenheim, Silverstone und Spa) ein weiterer soll noch bis Ende des Jahres folgen
Mit dem morgigen Patch wird es wieder neue Inhalte für AMS 2 geben. Wie auf dem Bild oben zu erkennen, halten die modernen GT-Autos Einzug in das Spiel. Genauer sind das erstmal folgende Fahrzeuge:
GT3:
2015 Mercedes AMG GT3
2016 Porsche 911 GT3-R
2019 Mclaren 720S GT3
2019 BMW M6 GT3 (noch nicht bei diesem Patch dabei)
GT4:
2016 Porsche Cayman GT4 Clubsport
2017 Camaro GT4-R
2018 Mclaren 570S GT4
Cup:
Porsche Carrera Cup
Strecke(n)
Nürburgring GP
Nordschleife (noch nicht bei diesem Patch dabei)
Desweiteren wurde angekündigt, dass im Laufe des nächsten Jahres auch eine historische Version der Nordschleife erscheinen soll.
Also mir gefällt die Sim immer besser, macht mega Laune. Da kann ich ein Auto viel besser einfangen als bei allen anderen Sims (ich fahre immer noch chaotisch und langsam). Jetzt mit den DTM 92, GT3, GT4, Nürburburgring und in 2 Wochen Nordschleife, Spa kommt auch noch....geil !!!